niedziela, 31 maja 2015

Fra et polsk universitet til en norsk gate



Og egentlig til parkering. Forstår du ikke hva jeg mener? Jeg er ikke overrasket :)

Jeg jobber i A-Merking, et firma som markerer parkeringer og maler parkeringsplasseer, linjer på gater og mye andre slike ting.

Før jeg kom hit, studerte jeg i Universitet i Łódź i Polen. Jeg fullførte to forskjellige retninger: polsk filologi og skattelov med regnskap. Desverre kunne jeg ikke finne en god jobb i Polen. Jeg anklager ingen for dette, verken landet eller skolen. Kanskje litt skolen min - et program på studiene mine var ikke tilrettelagt til økonomisk virkeligheten.

Uten en god og spesialisert utdanning eller lang erfaring er det ikke lett å finne i Polen en god jobb med tilfredsstillende lønn.

Jeg har hatt en jobb som forsker før og jeg har jobbet på nettet. Jeg avanserte men jeg har likevel ikke tjent nok for å ha en god levestandard.

Så kom jeg til Norge og nå vil jeg prøve å realisere drømmene mine her.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz