niedziela, 31 maja 2015

Begynnelser



Jeg er Ewa, polsk jente som bor i Norge. I disse tekstene skal jeg prøve å skrive riktig på norsk. Det er ikke lett for meg, men jeg høper at det vil ikke så feil.
Jeg har bodd i Norge i Stavanger i to måneder. Før jeg  kom hit, bodde jeg i Polen, studerte og jobbet jeg som forsker.
Samboeren min, Przemek, har bodd her nesten i to år. Han mistet jobb i Polen. Han kom til Norge fordi vennen hans anbefalte ham på jobben sin.
Jeg kom ikke hit når han kom på grunn av jeg ville bli ferdig studiene. Og jeg fullførte det.
Nå bor vi sammen her og vi prøve å etablere et nytt liv.
Jeg jobber med Przemek, men jeg har ikke så mye timer på jobben som jeg ville hatt. Jeg vil gjerne ha mer. Foruten jobber jeg noen ganger i en polsk portal som forsker og journalist. Det er akkurat som jeg er glad i ! Jeg håper og tror at en dag setter jeg i gang å gjøre det i Norge og på norsk  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz